سئو چیست؟  این موضوع برای تمام افرادی که به کسب و کار خود توجه دارند و سعی در افزایش فروش دارند توصیه می شود . سئو و بهینه سازی سایت چیست ؟

سئو به زبان لاتین   Search Engine Optimization است که کلمات معادلی seo یا بهینهسازی موتور جستجو دارد که تقریبا همگی آنها  یک معنا دارد و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي دستکاری یا فریب دادن موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست ،  آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از متد ها  براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست ، اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو ، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد روز ، علم پيش زمينه‌اي در زمینه ای تی  و صبر است.

موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از ۲۰۰ معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند و آن در بهینه سازی سایت ها استفاده نمایند.

سئو سایت یا بهینه سازی  یکی از خدماتی است که بک آپ وب آن را به مشتریان گرامی خود ارائه می دهد.

اوايل شروع سئو

در  اواخر قرن نوزدهم یهنی سال ۱۹۹۰ اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Alta Vista و Yahoo بودند، در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. جالب است بدانید در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند .

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند.

در ادامه  توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، آپلود مي‌کنند که موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد  و شما عزیزان متوجه شده اید بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است . با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود که نسبت به زمان حال کار خیلی ساده ای بود.

امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و همچنین این داستان ادامه دارد….

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن رتبه های بالا  در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است ،  نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن یک سايت است.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • باعث ایجاد برند یا معروف شدن برند در سطح جهانی می شود
  • در بازدید سایت تاثیر بسیار زیادی دارد .
  • باعث می شود سایت در نتایج جست و جو از رتبه بهتری برخوردار شود.
  • یکی از بهترین ابزار های تبلیغ است.
  • باعث افزایش ترافیکبصورت هدفمند می شود.
  • با افزایش ترافیک بصورت هدفمند و تبلیغ برند شما باعث افزایش فروش محصولات شما می شود.

امیداوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید . در مقاله ی بعد در مورد انواع سئو  آموزش داده می شود.

با ما همراه باشید …